Opfør dig ordentligt!

Okay, altså, ikke for noget, men:

Som barn syntes jeg, at udtrykket “skrankepaver” var afsindigt sjovt. Det var sådan noget man tænkte man gerne ville være klædt ud som til fastelavn, men så alligevel måske ikke helt forstod hvad var. Men efter nu gentagende gange, at have fløjet med noget så groteskt som Easyjet, kan jeg konstatere, at alle skrankepaver i verden MÅ være udlært gennem dem…

Easyjet har den meget famøse one bag policy, hvor én taske for alvor betyder én taske. Du bliver derfor bedt om at gemme ALLE dine ting ned i én taske, hvilket som sådan er fair nok.. hvis de nu ellers havde tænkt sig at være konsekvente omkring det. Selvfølgelig forsøger man altid liiiige at se, om man ikke kan blinke lidt ekstra og virke helt blank, så de lader en gå om bord med både trolley og lille bitte taske over skulderen, men lige lidt hjælper det.

Så står man dér, med måsen i vejret og prøver at klemme designertaske ned i rædselstrolley fra Bilka, mens man frustreret ser andre passagerer der var klogere end en selv, smutte igennem med den ekstra taske inden under jakken.. Mit problem i netop dette Easyjet øjemed er, at deres personale simpelthen altid er meget ubehøvlede, ubehagelige og utroligt lidt servicemindede. Av, hvor jeg kan, men jeg mener det.

Jeg oplever sjældent forsinkelser, jeg synes man sidder ok på en kort flyvning og deres priser er altid de laveste, men det piner mig hver eneste gang jeg er tvunget til at booke med dem, da jeg ved at jeg støtter et firma, hvis personale ikke har et eneste smil til overs eller en smule overskud. Som oftes, vil jeg hellere betale mere end at flyve med Easyjet – den eneste grund i netop dette tilfælde var at der var alt udsolgt andre steder.

Og tænk engang hvad det bunder i: måden hvorpå vi opfører os overfor hinanden.

Det minder mig blot om, hvor afsindigt vigtigt det er, at opføre sig ordentligt, smile en ekstra gang til damen i toget og holde døren for den ældre mand i stedet for at brage ind foran ham. What goes around comes around. Og det er altså ikke god karma, at tale grimt til sine kunder. Selvfølgelig skal vi overholde reglerne, den er jeg med på, men der er så mange måder at sige tingene på og som oftes mødes man med grimme ordrer. Sidste år havde jeg været så dum, at jeg havde glemt mit pas og blev nægtet adgang, efter jeg blev svinet til for at skabe kø, da jeg stortudende forsøgte at tale personalet til fornuft og forklare, at jeg altså ville blive fyret hvis ikke jeg kom afsted til Tyskland, hvilket de var pænt lige glade med og forklarede mig, hvor store bøder de ville få, hvis de lod en passager uden pas stige på – hvilket faktisk var ret sjovt, eftersom jeg ikke blev tjekket da jeg et par dage senere skulle flyve med dem hjem.

Anyway – min pointe er: opfør dig ordentligt. Det kan godt være der er regler og principper du er nødt til at følge, men der er så mange måder at levere på. Især overfor mennesker der betaler for en ydelse.

Beklager det sure opstød. Heldigvis er det fredag i morgen!

 

(Visited 13 times, 1 visits today)

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *